Hra v bowlingu se stává z deseti částí. Hráč hraje v každé části, až na desátou, dva hody. Pokud jsou prvním hodem poraženy všechny kuželky, druhý hod neháže. V desáté části hraje hráč tři hody, v případě, že je započítán (docílen) strike nebo spare, pouze dva hody. Všechny části hry musí být u každého hráče u bowlingu provedeny podle pravidel. Automatické počítačové zařízení může být použito, pokud bude schopno provádět tisk záznamu o skóre části i jinak vyhovovat počítacím a hracím pravidlům hry. Hod je proveden, pokud hráčova koule protne hraniční čáru hracího území. Hod musí být proveden osobně a manuálně.
Počet shozených kuželek u hráčova prvního hodu je označen v malém čtverci v horním levém rohu této části a počet shozených kuželek u hráčova druhého hodu je označen v pravém horním rohu. Pokud není při druhém hodu v části shozena žádná ze stojících kuželek, bude počet označen (-). Počítání pro oba hody v části bude zaznamenáno okamžitě.
Strike - strike je proveden, pokud je shozena celá sada kuželek při prvním hodu v části. To je označeno (X) v malém levém horním čtverci v části. Počítání pro jeden strike je 10 plus počet kuželek shozených v následujících dvou hodech.
Double - dva po sobě jdoucí striky jsou double. Počítá se pro první strike 20 plus počet kuželek sražených v první následující části po druhém striku.
Triple - tři po sobě jdoucí striky jsou triple. Počítá se pro první strike 30. K dosažení na koulení maximálních 300 bodů musí hráč nakoulet 12 striků za sebou.
Spare - spare je počítáno, pokud neporažené kuželky po prvním hodu v části jsou při druhém hodu v téže části doraženy. Značí se (/) v malém čtverci v pravém horním rohu části. Počítání pro spare je 10 plus počet kuželek shozených při hráčově následujícím hodu.
Za legálně poražené kuželky se považují:
- kuželky shozené dolů nebo mimo desku kuželek koulí nebo ostatními kuželkami,
- kuželky shozené dolů nebo mimo desku kuželek při odskočení kuželky od boku dráhy nebo zadního tlumícího polštáře,
- kuželky shozené dolů nebo mimo desku kuželky při odskočení kuželky od zametací mříže,
- kuželky nakloněné a dotýkající konce nebo boku dráhy.
- všechny takto poražené kuželky musí být odstraněny před dalším hodem.
Výsledek docílený poražením kuželek se nezaznamená v případě, že:
- koule odskočí před dotekem s tlumícím polštářem,
- hod je proveden a koule se dostane do kontaktu s některou kuželkou, která leží v prostoru ložiskového kříže nebo žlabu, před opuštěním povrchu dráhy,
- ovlivní-li výsledek hodu okolnosti na nichž hráč nemá účast.
- ve výše uvedených případech má hráč právo k dodatečnému hodu (opakování) v části. Kuželka a kuželky nelegálně poražené musí být postaveny na původní místa.
Výsledek docílený poražením kuželek se nezaznamenává v případě, že:
- koule opustí dráhu před dotekem se stojícími kuželkami,
- hráč přešlápne,
- automatický stavěč kuželek není připraven registrovat poražené kuželky.
- v tomto případě nemá hráč právo k dodatečnému hodu (opakování) v části. Do záznamu hodu se zapíše písmeno “F”. Nastane-li tato skutečnost při prvním hodu v části, odehraje hráč druhý hod do plné sady kuželek.
Koule bude deklarována jako “mrtvá”, pokud nastane nějaká z následujících možností:
- po hodu (a před dalším hodem na té samé dráze) je ihned zjištěn a ohlášen fakt, že jedna nebo více kuželek chybí vsadě,
- hráč koulí na špatné dráze nebo mimo určené dráhy,
- hráč či fyzicky překáží jiní hráči, diváci nebo pohybující objekty.
- v takovém případě může hráč akceptovat výsledný shoz nebo deklarovat “mrtvou” kouli.
- některá kuželka se pohybuje nebo spadne při hodu koule hráčem nebo před dotykem koule s kuželkami,
- vypuštěná koule se dostane do kontaktu s cizí překážkou.
- ve výše uvedených případech má hráč právo požadovat opakování hodu. O tom, zda se hod bude opakovat, rozhodne s konečnou platností rozhodčí (pořadatel) nebo vedoucí družstev, není-li přítomen rozhodčí nebo oficiální delegát turnaje (pořadatel).
Přešlap nastane tehdy pokud část hráčovi osoby se dostane mimo nebo na druhou stranu přešlapové čáry a dotkne se některé části dráhy, zařízení nebo stavby při provedení hodu nebo po vypuštění. - přešlap je zaznamenán v případě, že:
- je zaznamenán přístrojem automatické detekce přešlapu,
- rozhodčí, který je v pozici, kde nic nebrání ve výhledu na čáru přešlapu, ohlásí přešlap.
Selže-li automatický detektor přešlapu nebo rozhodčí, přešlap bude deklarován a zaznamenán,pokud:
- na vyhlášení přešlapu se shodnou oba vedoucí družstev nebo alespoň po jednom hráči z každého družstva,
- přešlap vyhlásí oficiální delegát turnaje.
Odvolání přešlapu - odvolání hráče proti vyhlášení přešlapu se vyhoví pokud se prokáže, že přešlapový detektor nepracuje správně.
Za nesportovní chování se považuje zejména:
- když hráč nerespektuje rozhodnutí oprávněných osob,
- když hráč ruší soupeře při provádění hodu nebo mu překáží,
- když se hráč posadí na svod nebo zásobník koulí
- jednání hráče, které je v rozporu běžného společenského chování,
- vstoupí-li hráč do hracího prostoru v době, kdy v něm je hrající hráč,
- když hráč není připraven ke koulení ve stanoveném pořadí,
- když hráč nepřiměřeně odkládá hod koule, pokud automatický stavěč je připraven registrovat poražené kuželky – nebo jinak zdržuje hru.